Apmācību vadītājs: Alberts Jodis – pazīstams mārketinga, reklāmas un PR jomas speciālists ar lielu pieredzi uzņēmējdarbībā.
Viņš ir izveidojis un vada vienu no pazīstamākajām pilna servisa mārketinga, reklāmas un sabiedrisko attiecību aģentūrām Latvijā – Alberta Uzņēmumu grupa jau kopš 2002. gada. A. Jodim pieder arī Nacionālā mediju grupa, biznesa izglītības centrs "Biznesa Akadēmija" un "Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs".
Alberts ir ieguvis jurista grādu Latvijas Universitātē un paralēli darbam aģentūrā izveidojis ap 25 dažādu nozaru uzņēmumu un zīmolu, kur katrs no tiem savā jomā piedāvā visaugstākās raudzes pakalpojumu pēc būtības un labāko klientu servisu.
Alberts Jodis aizraujas ar savu klientu biznesa attīstību un dara visu, lai sadarbība ar viņu tiem būtu patīkama un rezultētos ar veiksmīgu iznākumu.
APMĀCĪBU SATURA IZKLĀSTS:
1) Kaujas platformas sagatavošana, pašanalīze un swot
Konkurences pamatā ir vairāki aspekti, tāpēc, lai efektīvāk varētu rīkoties un piedāvāt efektīvākos vadības risinājumus, svarīgi ir sākt ar savas organizācijas pašanalīzi un noskaidrot jūsu uzņēmuma stiprās, vājās pusēs, iespējas un riskus. Tikai izvērtējot savu darbību, iespējams plānot savas aktivitātes, kas paaugstinātu uzņēmuma konkurētspēju.
2) Konkurentu izpēte, analīze un mērķu izvēle
Uzņēmējiem ir jāizprot savu klientu vajadzības, taču tas nav viss – nepieciešams arī apzināt konkurentus. Zināšanas par konkurentiem ļauj prognozēt konkurentu gājienus. Vispirms rūpīgi apskatiet to, ko dara jūsu konkurents. Otrkārt, apskatiet, ko nedara jūsu konkurents, un pēc tam mēģiniet aizpildīt šo tirgus daļu. Tāpat jūs varat izmantot atšķirības, lai uzzinātu, kā rīkoties ar konkurenci uzņēmējdarbībā.
3) Produktu benchmarking, pozicionējums un komunikācija
Salīdzinājums jeb benčmārkings (benchmarking) ir dažādu organizāciju procesu novērtēšanai plaši izmantots instruments. Benčmārketings ir mehānisms, kas ļauj salīdzināt viena uzņēmuma darbības rezultātus ar citu uzņēmumu sniegumu. Parasti izmērītie izmēri ir kvalitāte, laiks un izmaksas. Salīdzinošās novērtēšanas procesa laikā tiek rastas atbildes uz jautājumu, kas jādara, lai mēs darbotos labāk, nekā konkurents?
4) Uzbrukums, aplenkums un pretinieku nokausēšana
Apzinoties konkurentu stiprās un vājās puses, iespējams izveidot stratēģiju, kuras mērķis ir palīdzēt veiksmīgāk plānot jūsu turpmākās darbības. Šis posms ietver iespēju īstenot uzstādītos mērķus un atbilstoši vajadzībām izvirzīt jaunus.
5) Uzvara, tās nostiprināšana un gatavošanās nākamajai kaujai
Zināšanas par konkurentiem sniedz iespēju palielināt biznesa ieņēmumus, pārdošanas apjomus un tirgus daļu, taču svarīgāks ir jautājums – kā izmantot šīs priekšrocības pret konkurentiem, lai kļūtu par uzvarētāju? Tikpat svarīgi ir sagatavoties arī jauniem izaicinājumiem.