ZVIEDRU VALODAS KURSI – B1
 (atbilstoši Eiropas valodu prasmes B1 līmenim)



 
Apjoms stundās: 48 akadēmiskās stundas
Teorija: 12 akadēmiskās stundas
Praktiskās mācības: 36 akadēmiskās stundas
Apmācību veids: tiešsaiste, izmantojot Zoom platformu.  Grupu nodarbības.
Apmācību norise: pēc pieprasījuma, norises laiku saskaņot ar pasniedzēju
Cena: EUR 191,52 + PVN

Par valodas apguvi tiek izsniegta “Valodu Centrs” apliecība elektroniskā (PDF) formātā. Cenā iekļauti mācību materiāli.

Mērķis: attīstīt kursu dalībnieku zināšanas par zviedru valodu un zviedru sabiedrības attiecībām. Ar dažādu tekstu un daudz dažādu uzdevumu palīdzību kursu dalībnieki strādās ar tēmām, kuras sniedz viņiem labākas zināšanas par zviedru sabiedrību un lielāku valodas drošību.

Apmācību programmas vispārizglītojošie un profesionālie uzdevumi:

 Izglītības procesā dot iespējas:

 
- Nostiprināt un attīstīt nepieciešamo vārdu krājumu un prasmes sazināties;
- Praktizēt tulkošanu, runāšanu, klausīšanos;
- Apgūt komunikācijas veidošanu.


Mācību metodes: tiešsaistes lekcijas, mājas darbi, kontroldarbi, dialogi, lomu spēles, prezentācijas, audio un video materiāli, Euro Talk interaktīvie CD- Rom.

Apmācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana:
Izglītojamie, kas apguvuši zviedru valodas apmācību programmu un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu – „ieskaitīts” visos zviedru valodas mācību priekšmetos un nokārtojuši noslēguma pārbaudījumu, saņem mācību centra apliecību par zviedru valodas pārzināšanu B1 līmenī ar norādītu akadēmisko stundu skaitu.




Apmācību pasniedzēja: Mg.oec., Zviedru, norvēģu valodas pasniedzēja, tulks Eva Boikova


E. Boikova ir starptautiskā valodu centra “Nordic Solutions” dibinātāja – direktore, pasniedz zviedru un norvēģu valodu kopš 2007. gada. Zinātniskajā pētniecībā darbojusies Latvijas Universitātes Tautsaimniecības institūtā ekonomikas un vadības fakultātē un ir stažējusies Bergenas Universitātes ekonomikas un vadības fakultātē doktorantūrā Norvēģijā 2009. gadā.

Ir darbojusies pie zinātniski pētnieciskajiem projektiem Latvijas un ārzemju akadēmiskajos izdevumos  “Latvijas tautsaimniecības resursi un tautsaimniecības attīstības iespējas”, “Latvijas tautsaimniecības resursi un tautsaimniecības attīstības iespējas Baltijas valstu ekonomiskās izaugsmes kontekstā”. Ir piedalījusies vairākās starptautiskajās zinātniskajās un vietējās konferencēs, kur uzstājusies par medikamentu cenu pieauguma ierobežošanas iespējām veselības aprūpē.

2005. gadā pabeigusi Baltijas jūras reģiona studijas Upsalas Universitātē Zviedrijā. Ir darbojusies vairākos valodas apmācības projektos, kur tika mācīta norvēģu valoda medmāsām darbam veselības aprūpes iestādēs Norvēģijā (Walmon Helsevikar, Norge), DNB bankas, Swedbankas, UPB darbiniekiem, u.c. Paralēli pedagoģiskai darbībai E. Boikova veic tulkošanas darbus zviedru un norvēģu valodā un saskata skandināvu valodas prasmju pielietojumu kā perspektīvu un ekonomikas attīstību sadarbības veicinošu faktoru Latvijas izaugsmei.  



MĀCĪBU PLĀNS


1. Nodarbošanās, profesija – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Personiskās darba attiecības, darba  pieredze, nākotnes plāni. 
  • Gramatika: Vārdu kārtība teikumā. Lietvārdi un darbības vārdi. Izteicieni nākotnes plāniem. Tagadnes un nākotnes  izteicieni. Darbības vārdu saliktais laiks. 
  • Uzdevumi: Uzdevumi no darba burtnīcas, pastāstīt par sevi, par savu darba pieredzi.

2. Ģimene un ikdienas  dzīve – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Ģimenes struktūra agrāk un tagad.  Dzimuma lomas, bērnu audzināšana. 
  • Gramatika: Piederības vietniekvārdi atkarībā no peronu vietniekvārda formas. 
  • Uzdevumi: Pastāstīt par savu ģimeni un ikdienas 
  • pienākumiem. Mājas darbi no burtnīcas, klausāmie uzdevumi. 

3. Dzīvoklis. Ekonomika – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Dzīvokļa pirkšana un pārdošana, patēriņa izdevumi, dzīves apstākļi. 
  • Gramatika: Īpasības vārdu klasifikācija. Īpašības vārds atkarībā no dzimtes un skaitļa. Īpašības vārda nenoteiktā un noteiktā forma. 
  • Uzdevumi: Pastāstīt par savu ģimeni, dzīvokli. Mājas darbi no burtnīcas, klausāmie uzdevumi. 

4. Ēdiens un veselība – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Veselība, uzturs, ēšanas paradumi. 
  • Gramatika: Antonīmi, teikuma priekšmeta forma, izteicēja forma, atgriezeniskā darbības vārda forma, darbības vārdu pavēles forma un nenoteiksmes veidošana, izteicieni. Īpašības vārdu salīdzinošās pakāpes. 
  • Uzdevumi: Pastāstīt / uzrakstīt stāstījumu par saviem ēšanas  ieradumiem un uzsaktiem veselības saglabāšanā. Mājas darbi no burtnīcas, klausāmie uzdevumi. 

5. Masu mēdiji un informācijas līdzekļi  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Ziņu pārraide, masumēdiji. Pastāstīt par  masu informācijas līdzekļiem Latvijā un Zviedrijā. Gramatika: Salikteņu veidošana, lietvārdi un īpašības vārdi, lietvārdu noteiktā un nenoteiktā forma, izteicieni. 
  • Uzdevumi: Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie uzdevumi. 

6. Skola un izglītība  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Mācību priekšmeti, vērtējums, pieaugušo apmācība, izglītības iestādes. 
  • Gramatika: Apstākļa vārda locīšana. Īpašības vārds un apstākļa vārds, prievārdi. Īpašības vārds pielietots kā lietvārds. 
  • Uzdevumi: Pastāstīt/uzrakstīt par savu izglītību un skolas laiku, skolas sistēmu. Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie uzdevumi. 

7. Darbs  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Darba meklēšana, darba iespējas, vienlīdzība darba vietā. 
  • Gramatika: Vārdu kārtība virsteikumā un palīgteikumā.
  • Uzdevumi: Pastāstīt par savu darba pieredzi, darba dienas kārtību, darba vēlmēm. Uzrakstīt CV un motivācijas vēstuli, pastāstīt par iegūto izglītību, prasmēm un darba pieredzi. Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie uzdevumi.

8. Zviedrija senajās dienās  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Lauki un pilsēta, sabiedrības noslāņošanās, darbs, pārcelšanās, profesijas. 
  • Gramatika: Pretējas nozīmes vārdi, komata pielietojums, nākotnes formas veidošana.
  • Uzdevumi: Pastāstīt/uzrakstīt par izmaiņām dzīves vietāpēdējo desmit gadu laikā. Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie uzdevumi. 

9. Izceļošana un ieceļošana  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Iedzīvotāju grupas Zviedrijā.
  • Gramatika: Lietvārdu locīšana noteiktā un nenoteiktā formā vienskaitlī un daudzskaitlī, izteicieni par ieceļošanu un izceļošanu. 
  • Uzdevumi: Pastāstīt par iedzīvotāju grupām Zviedrijā salīdzinājumā ar Latviju, par vietu, kur dzīvojiet. Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie uzdevumi. 

10. Zviedrijas folklora un nostāsti  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Piedzīvojumi, galvenās personas pasakās, māņticība. 
  • Gramatika: Darbības vārdu aktīvā un pasīvā forma. Palīgteikumi.
  • Uzdevums: Stāstījums par kādu zināmu pasaku. Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie vingrinājumi.

11. Zviedrijas vēsture  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Zviedrija agrāk un tagad, ekonomiskās un politiskās attiecības.
  • Gramatika: Palīgdarbības vārdi pagātnē. Netiešās runas teikumi. Saliktās tagadnes aktīvā un pasīvā forma. Saliktās pagātnes aktīvā un pasīvā forma. Gadu skaitļi. 
  • Uzdevums: Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie uzdevumi. 

12. Uzņēmējdarbība un darbs Zviedrijā – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Naftas bizness, darba dzīve šodien. 
  • Gramatika: laika izteicieni, īpašības vārda vispārākā pakāpe. 
  • Uzdevums: Uzrakstīt/pastāstīt par darbu, uzņēmējdarbību valstī, kuru labi pārziniet, par valsts eksportu, importu. Kādi ir vieglāk pieejamie darbi valstī, kuri ir grūtāk pieejami. Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie vingrinājumi.

13. Labklājības valsts  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Drošības noteikumi, veselības aprūpe. 
  • Gramatika: „For å”, „Enig med”, „Enig i”, „Enige om”, „slik som”, som at” pielietojums, izteicieni. Specifiskās lietvārdu formas vienskaitlī un daudzskaitlī. 
  • Uzdevums: Pastāstīt par veselības aprūpes sitēmu Latvijā. Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie vingrinājumi. 

14. Cilvēktiesības un vienlīdzība  – 3. ak. st. (2 h 15 min) 

  • Sarunu tēmas: Cilvēktiesības, ticības un vārda brīvība. 
  • Gramatika: Jautājuma teikumi, jautājamie vārdi kā palīgteikuma saikļi. 
  • Uzdevums: Pastāstīt par problēmām darba vidē, par attiecībām starp darba devēju un ņēmēju, kolēģiem. Mājas darbi no darba burtnīcas, klausāmie vingrinājumi. 

15. Noslēguma pārbaudījums – 6. ak. st. (4,5 h)

Noslēguma pārbaudījums B1 (klausīšanās, mutiskā un gramatiskā daļa).












Tālrunis papildus informācijai: 20355559; e-pasts: [email protected]

Lai pieteiktos zviedru valodas kursiem (B1), lūdzu, aizpildiet pieteikuma formu:

Vārds, uzvārds
Uzņēmums (ja ir)
Tālrunis
E-pasts